Pages

Monday, February 21, 2011

Dye LebEy heBat..

baru tadi aku dapat satu panggilan dari mak aku..mak aku cte pasal sorg cousin aku nie..dye kuar tv berita tentang murid cacat penglihatan yang dapat terbaik dalam stpm baru2 ni..cousin aku ni lelaki..anak uteh aku,abg kpd mak..lepas dapat kol dari mak,aku termenung sekejap..terkedu..speechless..bukan aku xske..jujur aku ckp aku bangga ngan dye..dye muda setahun dari aku..antara cousin2 aku,dye ni pesaing utama aku sebb dye selalu kate nak jd sehebat aku..padahal aku xde la hebat mana pun..tp dye memg jd kan aku ni idola dye..ha3..xtahan ayat aku..bile dye naik form 5 aku tau dye xsabar2 nak beat aku..tp aku xkisah pon..dye kan family aku jugak...tapi tibe2 dugaan datang bile makin hari mata dye tibe2 makin kabur..doktor pakar pon xdapat sahkan ape puncanya..spm makin dekat dan dye makin menderita..kemuncaknya dye terpaksa tangguhkan spm dye utk tahun depan sebb dye kene amek spm pakai mesin braille..jadi,kenela blaja..tahun berikutnya dye amek spm..dapat 4A..hebat da pada aku utk seorang yg kurang upaya..kite yg normal pon kadang2 xsehebat 2 kan..sebab nak ikut idola dye ni,dye apply maktab..tapi xdapat.aku pon xtau mana yg xkene..mungkin Allah janjikan sesuatu yg lebey baik..td,bile mak aku kol bgtau dye masuk berita,aku tau tula yg terbaik utk dye. bile dye da berjaya camni,buat aku terpikir dye xpatut jadikan aku idola dye sebab dye lebey hebat dr aku..dye hebat dalam hdup,dye hebat dalam exam,dye hebt dlm segalanya..sape yg boleh terima bile tibe2 nikmat yg diberi ditarik serta merta..kalau aku kat tempat dye,boleh ke aku jd macam dye..ntahla..dan malam ni aku terus termenung memikirkan dye..aku doakan satu hari nanti dye akan terus berjaya..



1 comments:

hasmeehaslina said...

omg , tabah nyer cousin ko ain ...
congrats ...
kamu pon hebat !!!